Portal destinat doctoranzilor din Romania

Portalul "Doctoranzi in Romania" este un instrument de comunicare facil care gestioneaza informatia actuala cu privire la desfasurarea doctoratului (stagii de cercetare, burse etc) fiind totodata si un repozitoriu care va colecta date ale promotiilor de doctoranzi inmatriculati de-a lungul timpului in scolile doctorale romanesti.

Portalul este dezvoltat pe doua sectiuni, una publica ce ofera informatii referitoare la scolile doctorale, conducatorii de doctorat, doctoranzii si temele acestora de doctorat si o sectiune restrictionata, accesul fiind realizat pe baza de date de autentificare.

Informatiile sunt incarcate in portal astfel:

  • fiecare reprezentant al Institutiei Organizatoare de Studii Universitare de Doctorat (I.O.S.U.D) solicita crearea unui cont de administrator de profil institutional prin transmiterea unui mesaj in acest sens la:office@doctoranzi-romania.ro. Ulterior primirii datelor se autentifica in portal si incarca informatiile minimale ale doctoranzilor inmatriculati la studii universitare de doctorat;
  • doctoranzii, pe baza unui mesaj de informare primit din partea I.O.S.U.D, trebuie sa isi completeze profilul deja creat de catre institutia la care sunt inmatriculati. Aceasta prevedere se adreseaza tuturor doctoranzilor, indiferent de forma de finantare.

Termenul limita de introducere a datelor in portal este 15 Mai 2012, data la care va fi generat primul raport privind doctoratul in Romania.

Persoana de contact:
Elena Ionescu
Telefon: 021/3080506 ; E-mail: elena.ionescu@uefiscdi.ro

Noua procedura de validare/invalidare a tezelor de doctorat

Va informam ca a fost publicat, in Monitorul Oficial nr. 226/04.04.2012, OMECTS 3504/ 12.03.2012 privind aprobarea regulamentului de functionare a Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare in vederea validarii tezelor de doctorat.

Pentru a veni in sprijinul aplicantilor, UEFISCDI a dezvoltat un sistem informatic, in conformitate cu prevederile legale, in vederea evaluarii tezelor de doctorat, a validarii lor si a acordarii/neacordarii titlului de doctor.

Astfel, toate datele si documentele necesare validarii tezei de doctorat se incarca in platforma de catre IOSUD/IOD si se semneaza electronic, ceea ce face obligatorie detinerea semnaturii electronice de catre reprezentantul legal al IOSUD/IOD sau de catre persoana/persoanele delegate de acesta.

Potrivit OMECTS nr.3504/2012, procedura de transmitere a documentelor este urmatoarea:

  • La MECTS se transmite dosarul in format tiparit, dosar care contine documentele mentionate in art.4, alin (5)
  • La CNATDCU se transmite dosarul in format electronic, prin intermediul platformei electronice asigurata de UEFISCDI, dosar ce contine documentele mentionate in art.4, alin (2)

Pentru a nu intampina probleme in depunerea aplicatiei echipa UEFISCDI acorda suportul necesar completarii informatiilor in platforma dezvoltata in acest sens astfel:

Procesul de acordare a atestatului de abilitare este deschis

Asa cum va este cunoscut, una dintre atributiile Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU) potrivit OMECTS nr. 3759/2011 este aceea de a numi comisiile de specialitate care evalueaza tezele de abilitare si propune ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului acordarea sau neacordarea atestatului de abilitare conform art. 300 din Legea educatiei nationale nr.1/2011.

Dorim sa va informam pe aceasta cale ca procesul de acordare a atestatului de abilitare este deschis si dosarele se depun la sediul ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului conform procedurii prevazute in OMECTS nr.5691/2012.

In vederea pregatirii si depunerii unui dosar de abilitare cei interesati sunt invitati sa consulte "Ghidul orientativ pentru realizarea tezei de abilitare" precum si setul de instrumente suport necesare redactarii propunerii, inclusiv OMECTS 3658/2012 privind taxa de abilitare, disponibile la http://www.cnatdcu.ro/metodologie/abilitare

Persoana de contact:
Marlena Rotar
Telefon: 021/3071925 ; E-mail: marlena.rotar@uefiscdi.ro

UEFISCDI sprijina pentru al doilea an consecutiv competitia FAMELAB Romania

Aflat in Romania la cea de-a V-a editie, competitia FAMELAB, este organizata de British Council in asociere cu The Times Cheltenham Science Festival din Marea Britanie.

FAMELAB este o competitie internationala de comunicare a stiintei care se desfasoara in peste 20 de tari din Europa, Orientul Mijlociu, Asia si Africa de Sud.

Competitia se adreseaza tinerilor cu varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani care doresc sa-si demonstreze si sa-si dezvolte abilitatile de comunicare a stiintei.

Tinerii interesati trebuie sa filmeze o prezentare de maximum 3 minute, in limba romana, pe un subiect la alegere din domeniul stiintelor naturii, matematicii, tehnologiei sau medicinei, si sa o incarce pana pe 24 aprilie, pe pagina web a competitiei: http://www.britishcouncil.ro/famelab-romania

Juriul, format din oameni de stiinta si specialisti in comunicare, va evalua filmele inscrise in concurs in functie de trei criterii: continut, claritate si carisma.

  • Cei care trimit cele mai bune filme vor beneficia de un masterclass gratuit de comunicare a stiintei organizat de British Council, in zilele de 5-6 mai, la Predeal.
  • Primii zece clasati din faza prezentarilor video vor fi prezenti in finala nationalã FAMELAB, cu o prezentare de 3 minute, sustinuta in limba romana, in fata publicului, in cadrul unui spectacol televizat care va avea loc în Bucuresti.
  • Castigatorul finalei de la Bucuresti va beneficia de o excursie la Festivalul de Stiinta din Cheltenham (Marea Britanie), in perioada 12-16 iunie, pentru a reprezenta Romania in finala FAMELAB International, costurile fiind acoperite de British Council.

Mai multe informatii depre FAMELAB 2012 pot fi gasite pe pagina web a competitiei:
http://www.britishcouncil.ro/famelab-romania sau pot fi obtinute prin e-mail, la adresa:
famelab@britishcouncil.ro

Persoana de contact:
Adriana TRAN
Telefon: 0740 20 20 64 ; E-mail: adriana.tran@uefiscdi.ro