Aceasta este versiunea veche a site-ului UEFISCDI. Pentru informatii actuale accesati http://uefiscdi.gov.ro
Conferinta Angajamentele Romaniei in spatiul european al Invatamantului Superior si evaluarea implementarii lor la nivel national
Modul de transpunere in context national a angajamentelor Romaniei in Spatiul European al Invatamantului Superior si recomandarile de imbunatatire ce pot fi aduse pentru consolidarea pozitiei Romaniei in acest context au fost principalele doua teme abordate in cadrul conferintei organizate de UEFISCDI, in data de 14 februarie 2013.
Ministrul Educatiei Nationale, reprezentanti ai institutiilor, consiliilor si structurilor nationale cu atributii in domeniu, experti care au reprezentat Romania in Bologna Follow-up Group (BFUG), membri ai Secretariatului Procesului Bologna si experti din domeniul invatamantului superior s-au alaturat echipei de experti implicati in cadrul proiectului Politici publice fundamentate in Invatamantul Superior: o premisa necesara pentru dezvoltarea Romaniei. Acestia au dezbatut analiza intitulata Angajamentele Romaniei in Spatiul European al Invatamantului Superior (EHEA) si evaluarea implementarii lor la nivel national, realizata in contextul proiectului mai sus amintit.
Discutiile s-au purtat aplicat, in cadrul a patru workshop-uri care au atins principalele dimensiuni de politici dezvoltate in cadrul Procesului Bologna: Dimensiunea sociala a educatiei, Invatarea pe tot parcursul vietii; Internationalizarea educatiei si mobilitate; Asigurarea calitatii, Invatarea si predarea centrate pe student, Instrumente multidimensionale de transparenta; Cadrul calificarilor, Recunoasterea studiilor, Recunoasterea educatiei anterioare, Angajabilitatea studentilor. Cei prezenti au parcurs analiza fiecarei dimensiuni in parte pentru ca, mai apoi, sa dezbata recomandarile venite din partea expertilor. Astfel, ca urmare a discutiilor, au fost preluate propuneri de imbunatatire a documentului de recomandari, astfel incat acesta sa integreze si feedback-ul reprezentantilor institutiilor invitate la consultare.
Evenimentul organizat in cadrul proiectului Politici publice fundamentate in Invatamantul Superior: o premisa necesara pentru dezvoltarea Romaniei a constituit un bun prilej de analiza a instrumentelor utilizate pentru punerea in aplicare a angajamentelor din cadrul procesului Bologna, a modului in care masurile luate si-au atins obiectivele, dar si a politicilor educationale ce pot fi recomandate. In egala masura, intalnirea a reprezentat un pas important spre o colaborare mai stransa intre institutiile cu atributii in zona invatamantului superior (MEN, ARACIS, CNFIS, ANPCDEFP, MAE, ISE, ANR, CNRED etc.).
Despre analiza Angajamentele Romaniei in Spatiul European al Invatamantului Superior (EHEA) si evaluarea implementarii lor la nivel national
O echipa de experti nationali si internationali a elaborat analiza intitulata Angajamentele Romaniei in Spatiul European al Invatamantului Superior (EHEA) si evaluarea implementarii lor la nivel national, avand ca punct de plecare comunicatele ministeriale si angajamentele pe care tara noastra si le-a asumat, in cadrul Procesului Bologna. Totodata, a fost parcursa bibliografia legislativa cu privire la invatamantul superior romanesc, documentele de politici publice emise de-a lungul timpului, de la momentul semnarii, in 1999, a Declaratiei de la Bologna, precum si date care ofera o perspectiva ampla asupra contextului national. Elaborarea analizei a inclus, in egala masura, dezbateri cu expertii cooptati in cadrul activitatii.
Documentul este structurat pe 11 capitole ample, fiecare dintre acestea corespunzand liniilor de politici agreate in cadrul Procesului Bologna: Dimensiunea sociala a educatiei; Invatarea pe tot parcursul vietii; Recunoasterea educatiei anterioare; Internationalizarea educatiei; Mobilitatea; Asigurarea calitatii; Invatarea si predarea centrate pe student si promovarea misiunii de predare si invatare; Instrumente multidimensionale de transparenta; Recunoasterea studiilor; Angajabilitatea studentilor; Cadrul calificarilor si sistemul de trei cicluri (licenta, masterat, doctorat).
Analiza Angajamentele Romaniei in Spatiul European al Invatamantului Superior (EHEA) si evaluarea implementarii lor la nivel national poate fi consultata pe website-ul proiectului Politici publice fundamentate in Invatamantul superior: o premisa necesara pentru dezvoltarea Romaniei, accesand www.politici-edu.ro.