Aceasta este versiunea veche a site-ului UEFISCDI. Pentru informatii actuale accesati http://uefiscdi.gov.ro
Departamentul Financiar Contabil si Resurse Umane
Departamentul Financiar Contabil are in principal urmatoarele atributii:
- realizarea planului de achizitii publice al institutiei;
- organizarea licitatiilor, evaluarea ofertelor, selectarea contractorului, negocierea si incheierea contractelor pentru activitatile contractate;
- realizarea corespondentei legate de activitatea financiara;
- arhivarea documentelor legate de activitatea financiara;
- realizarea evidentei-financiar contabile si a rapoartelor financiare potrivit legislatiei in vigoare;
- realizarea evidentei incasarii si platilor in numerar;
- efectuarea platilor de decontare;
- realizarea evidentei gestionare a patrimoniului si precum a materialelor procurate;
- efectuarea receptiei materialelor procurate;
- realizarea evidentei gestionar-operative a mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar din dotarea institutiei;
- realizarea evidentei sintetice si analitice a cheltuielilor;
- intocmirea notelor contabile si executia cheltuielilor si platilor de casa;
- realizarea corespondentei legata de activitatea financiara suportata din venituri buget precum si din venituri proprii;
- asigurarea platilor si realizarea documentelor de decontare pentru salariatii organizatiei.
Departamentul Resurse Umane are in principal urmatoarele atributii:
- intocmeste statul de functii pentru personalul institutiei si il prezinta spre aprobare directorului
- intocmeste lunar statele de plata pentru salariatii organizatiei
- tine evidenta curenta a personalului si a fluctuatiei acestuia
- asigura organizarea de concursuri pentru ocuparea posturilor vacante
- asigura suport in procesul de selectie a personalului pentru ocuparea posturilor vacante
- asigura incadrarea personalului selectat
- asigura suport in procesul de evaluare si promovare a personalului institutiei
- intocmeste, completeaza si gestioneaza carnetele de munca pentru salariatii institutiei
- asigura arhivarea corespunzatoare a acestora in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare
- intocmeste, actualizeaza, rectifica si pastreaza dosarele profesionale ale salariatilor institutiei in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare
- intocmeste actele necesare pensionare pentru salariatii institutiei care indeplinesc conditiile pensionarii prevazute de lege
- tine evidenta concediilor medicale, concediilor de odihna si a concediilor fara plata aprobate si a absentelor nemotivate
- participa la intocmirea si modificarea dupa caz in colaborare cu celelalte compartimente a Regulamentului de organizare si Functionare, potrivit legii si il supune aprobarii directorului
- elaboreaza si actualizeaza fisele de post in colaborare cu Directorul Adjunct, Sefii de Servicii si de Birou, Coordonatori de proiecte/programe
- coordoneaza activitatea de analiza a necesitatilor de instruire si intocmeste planul anual de formare profesionala a personalului si il prezinta spre aprobare Directorului
- asigura alaturi de celelalte compartimente de specialitate conditiile necesare pentru participarea salariatilor la actiuni de instruire si perfectionare profesionala.
Departamentul CENAPOSS
Departamentul Politica Stiintei si Scientometrie (CENAPOSS)are in principal urmatoarele atributii:
- realizarea de studii in arii de mare actualitate ale politicii stiintei:
- managementul cunoasterii si al capitalului intelectual;
- evaluarea rezultatelor activitatii de cercetare;
- perceptia mediului universitar romanesc asupra impactului proiectului de reforma a invatamantului superior si cercetarii stiintifice universitare.
- asigurarea relatiilor institutionale internationale ale CNCSIS si UEFISCSU
- identificarea unor strategii orientate catre performanta in cercetarea stiintifica romaneasca
- asigura dezvoltarea programului de evaluare a editurilor si revistelor stiintifice romanesti
- realizeaza studii periodice asupra nivelului de participare a cercetatorilor romani in reviste cu impact international
- desfasoara o activitate constanta de informare a comunitatii stiintifice romanesti asupra celor mai noi si mai valoaroase publicatii nationale si internationale
- asigura suport structurilor interesate in promovarea stiintei romanesti si cresterea vizibilitatii acesteia pe plan international.
Departamentul Finantare Cercetare Stiintifica
Departamentul Finantarea Cercetarii Stiintifice din Invatamantul Superior are in principal urmatoarele atributii:
- asigura organizarea lansarii competitiilor pentru propunerile de proiecte de cercetare prin:
- activitati necesare realizarii pachetelor de informatii pentru programele/ proiecte de cercetare cu finantare nationala si internationala;
- intocmirea si difuzarea formularelor de aplicatie si a fiselor de evaluare;
- primirea proiectelor in calendarul stabilit;
- realizarea eligibilitatii administrative a proiectelor primite in concordanta cu pachetul de informatii;
- centralizarea proiectelor in baze de date;
- activitati de organizare a procesului de evaluare a propunerilor de proiecte inregistrate;
- publicarea rezultatelor finale ale procesului de evaluare.
- asigura monitorizarea proiectelor finantate prin:
- urmarirea derularii contractelor;
- verificarea decontarii pe faze intermediare/anuale/finale potrivit fiecarui contract;
- notificarea directorilor de proiecte ori de cate ori apar situatii de respectare a clauzelor contractuale;
- fundamentarea si elaborarea de situatii privind platile corespunzatoare contractelor;
- selectarea si convocarea expertilor evaluatori pentru evaluarea anuala
- intocmirea de rapoarte privind rezultatele stiintifice obtinute
- asigura consultanta de specialitate directorilor de proiecte pe intraga durata de derulare a acestora
- asigura cadrul pentru respectarea procedurilor de evaluare a proiectelor de cercetare la nivel de experti sau comisii de specialitate
- asigura activitati suport de realizare a Raportului CNCSIS anual prezentat in cadrul conferintei anuale.
Departament Finantare Invatamant Superior
Departamentul pentru Finantarea Invatamantului Superior din cadrul UEFISCSU are urmatoarele atributii:
- elaboreaza, la cererea si indrumarea CNFIS, studii, analize, rapoarte reprezentand un suport decizional la nivelul Consiliului
- sprijina CNFIS in realizarea unui parteneriat activ cu institutiile de invatamant superior
- colecteaza datele transmise de universitati la solicitarea Biroului CNFIS
- realizeaza, gestioneaza si programeaza baze de date, care asigura suportul informational pentru CNFIS
- difuzeaza metodologiile de alocare a fondurilor bugetare si extrabugetare pentru institutiile de invatamant superior
- participa alaturi de CNFIS la activitatile de auditare si monitorizare la nivelul institutiilor de invatamant superior
- concepe, realizeaza si administreaza, la cererea si indrumarea CNFIS, pagina web a Consiliului
- contribuie la promovarea imaginii CNFIS, prin:
- organizare de evenimente (conferinte, seminarii, workshop-uri, întalniri ale Consiliului etc.);
- publicatii/editare, materiale informative, studii, ghiduri;
- materiale de promovare (afise, pliante etc.).
- asigura logistica pentru activitatile de editare si difuzare a materialelor elaborate de CNFIS
- colaboreaza cu institutiile de invatamant superior in vederea crearii unor baze de date proprii
- administreaza activitatile CNFIS.